Wat is Bootcamp?

Bootcamp is een gevarieerde, intensieve full body buiten training voor mannen en vrouwen van alle niveaus waarbij het accent ligt op afvallen, op het vergroten van kracht, snelheid, uithoudingsvermogen en behendigheid. Dit bereiken we door oefeningen te doen zoals push ups, squats, jump lunges, jumping jacks en tuck jumps. Hierbij wordt er voornamelijk getraind met het eigen lichaamsgewicht maar er wordt ook trainingsmateriaal gebruikt. De bootcamp trainingsmethode is overgewaaid uit het Amerikaans leger. Soldaten moesten in stevig tempo intensieve oefeningen doen voor het hele lichaam om in korte tijd zo sterk en fit mogelijk te worden. Je hoeft niet bang te zijn dat je kei hard wordt gedrild maar houd er wel rekening mee dat het hard werken is. Niet afbeulen maar opbouwen!

Doordat je buiten sport, sta je voldoende bloot aan de hoeveelheid daglicht die je dagelijks nodig hebt om je fit en opgewekt te voelen. In plaats van in een fitnessruimte met een droog klimaat met airconditioning te trainen, bevind je je in een mooie vaak groene omgeving en adem je frisse lucht in dus meer zuurstof en sneller resultaat. Doordat je in groepsverband traint, ontstaat er al snel een leuke, ontspannen sfeer. De teamgeest zorgt ervoor dat je net dat beetje extra geeft of je nu individuele oefeningen doet of samen werkt. De tijd vliegt voorbij en je bent zowel sociaal als sportief efficiënt bezig. Naast een strakker en sterker lijf doe je leuke sociale contacten op.

Voordelen

· Full body work-out in slechts 1 uur
· Fysieke en mentale training
· Sporten in groepsverband, in de buitenlucht
· Afwisselende trainingen
· Je wordt op een positieve manier gemotiveerd en gestimuleerd om het beste uit jezelf te halen
· Snel fit worden en eventueel afvallen
· Geschikt voor alle niveaus
· Onder begeleiding van een personal trainer
· Functioneel en effectief trainen
· 500 tot 800 Kcal per training verbranden

Wat kun je verwachten?

· Push ups, crunches, squats, jumping jacks, jump squats, lunges
· Speedladder, trx, autobanden, touw, gewichten, bankjes, bomen, muurtjes, kettlebels
· Intervaltraining, estafette, circuit, groeps- en 2 tal oefeningen * Afwisselende locaties